Gura tace când urechile vorbesc…

Vrei înțelegere din partea oamenilor? Vrei o confirmare?

Atunci, începe prin a-i întelege tu pe ei. Dacă vrei să fii înțeles, trebuie să înțelegi. Toți oamenii au o poveste.

Oamenii vor învăța de la tine, te vor asculta și te vor iubi când ei se vor simți înteleși, ci nu când ei te vor înțelege pe tine.

Aceasta este o greșeală pe care mulți oameni o comit, nerealizându-i problema concretă. Avem tendința de a ne concentra mai mult pe valoarea pe care noi o avem, pe lucrurile frumoase pe care noi le oferim, în loc să ne concentrăm pe nevoile persoanei de lângă noi.

Atunci când „Eu” este folosit frecvent într-o discuție, într-o relație, fie ea de dragoste, de prietenie sau de afaceri, deja putem spune că este predestinată eșecului.

Oamenii sunt atrași de cei ce îi înțeleg, de cei ce îi fac să se simtă înțeleși.

Evident, când vine vorba doar despre tine și despre ideile tale, folosește „Eu”. Utilizează-l pentru a-ți spune experiențele și lecțiile de viața pe care le-ai acumulat.

Dacă ai o poveste din care te-ai ales cu o morală, spune-o mai departe, pentru că oamenii așteaptă să fie înțeleși. Ar trebui să te simți eroul lor.

De multe ori, tot ce ne dorim de la persoanele dragi este să fim înțeleși, ne dorim ca cealaltă persoană să tacă pentru a putea vorbi și noi.

De fapt, întrebarea este: „Vrem să înțelegem oamenii sau vrem ca oamenii să ne înțeleagă pe noi?”

Acum ia-ți câteva secunde și gândește-te. Când a fost ultima dată când te-ai uitat în ochii cuiva și tot ce ai făcut a fost doar să asculți ce voia să spună, neîntrerupând acea persoană? Nu te gândi doar la cuvintele pe care le spune, uită-te la sensul din spatele acelor cuvinte! Încearcă să înțelegi.

„URECHILE TALE SUNT UN INSTRUMENT DE CONVINGERE MULT MAI BUN DECÂT BUZELE TALE” – Dean Graziosi

Am învățat să ascult. Deși, îmi place să vorbesc, să mă prezint, să-mi expun parerile, voi alege să ascult. De putine ori am ascultat, dar timpul, experiențele, eșecurile și persoanele din viața mea mi-au oferit cea mai importantă lecție.

Acum, din fericire mi-am creat un obicei pe care și restul oamenilor îl pot accesa: Ascult ce au oamenii să spună. Oricine poate fi o voce, dar contează dacă ne vom folosi urechile mai întâi.

Toate conflictele pleacă din neînțelegere. Vrei să închei un conflict? Asculta! Lasă oamenii să se simtă înțeleși. Apoi, vă puteți uni pentru a rezolva problema.

Dacă vrei să atragi oamenii potriviți, încetează să mai fii atotștiutorul. Nu vei clarifica nicio problemă dacă doar tu ești cel ce vorbește. Nu trebuie să fie mereu așa cum credem noi, fiecare om are perspectiva sa. Dacă ai încerca să te detașezi de „globul tău”, nu vei mai fi limitat de propria perspecfiva și îi vei întelege pe oamenii cu care ai contact. Astfel, vei primi și tu înțelegere. Dar, mai întâi învăța să o oferi.

Eu voi asculta. Tu o vei face?

– Antonia

2 gânduri despre „Gura tace când urechile vorbesc…

  1. Felul in care gandesti arata usor faptul ca ai un potential masiv si ca vei ajunge la lucruri frumoase in viitor daca vei continua sa-ti urmezi visurile. Iti multumim pentru inspiratie, blogul tau are trebui sa ajunga la cat mai multi oameni!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mă bucur că te-am ajutat! Îti multumesc pentru cuvintele tale!

      Apreciază

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe